RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

onsdag 24. november 2010

Onsdags ønskeliste - uke 47

På onsdagene deler jeg de bøkene jeg har lagt til på ønskelisten min den siste uken med dere. Lenkene i titlene fører til Goodreads eller lignende side hvor man kan lese litt om boken, navnet på forfatteren sender deg til side med informasjon om forfatteren. Denne uken er ønskelisten veldig lang, vi begynner med en bok som nettopp har blitt sluppet på markedet i USA(den handler, tro det eller ei, om vampyrer!):

Allerede utgitt:




Høres unektelig litt ut som en et par andre jenter vi kjenner som visstnok har velsmakende blod og vampyriske kjærester.. Men allikevel en ond vampyrkult? Ja, takk, jeg vil lese mer.

Bokomtale:


Savannah's most unconventional tattoo artist, Riley Poe, lives on the edge. Now she's put over the edge when her younger brother is taken by a sinister cult led by vampires. Her only ally is the hot-tempered vampire Eli Dupre, attracted to Riley's beauty and rare blood type. To save her brother from certain un-death, Riley faces dangers she's never dreamed of, ruthless bloodthirsty enemies, and an evil of endless hunger that wants to devour it all...




Dette er Gordan Kormans aller første bok, han skrev den da han var 12 år gammel og den ble første gang utgitt i 1978 da forfatteren var 15 år gammel. Siden den gang har han skrevet omlag 60 bøker, blant disse er bok nummer to, Én falsk tone, i den populære "39 Clues"-serien. Selv hadde jeg aldri tidligere hørt forfatteren før jeg nå nylig oppdaget at han snart kommer ut med en ny ungdomsbok som handler om forliset av Titanic(se mer om denne boken lenger ned på ønskelisten). Må innrømme at jeg er veldig nysgjerrig på kvaliteten på en bok skrevet av en 12-åring.

Bokomtale:
Bruno and Boots are always in trouble. So the Headmaster, aka 'The Fish, ' separates them. Bruno must now room with the ghoulish Elmer Drimsdale. And Boots is stuck with nerdy, preppy, paranoid George Wexford-Smyth III. This means war. Because Bruno and Boots are determined to get their old room, back, no matter what it takes.


Raw Blue av Kirsty Eagar

De som følger bloggen har sikkert fått med seg at jeg nylig leste Saltwater Vampires(min omtale finner du her) av samme forfatter og at jeg likte boken veldig godt. Jeg har derfor lyst til å lese hennes debut, Raw Blue, som skal være ganske langt i fra vampyrer og det overnaturlige. Boken vant forresten nylig prisen 2010 Victorian Premier's Literary Award for Young Adult fiction.

Bokomtale:
Carly has dropped out of uni to spend her days surfing and her nights working as a cook in a Manly café. Surfing is the one thing she loves doing ... and the only thing that helps her stop thinking about what happened two years ago. Then she meets Ryan and Carly has to decide ... Will she let the past bury her? Or can she let go of her anger and shame, and find the courage to be happy?




The Forever Queen(US tittel: A Hollow Crown) av Helen Hollick

Historisk roman om Emma av Normandie, Emma var dronning av England to ganger, først gift med kong Ethelred den rådville og andre gang gift med Knut den store. Emma ble også mor til fire konger(to av hennes sønner og to stesønner) og var grandtanten til Vilhelm Erobreren. Jeg liker litt historie innimellom og dette er en dame jeg vet svært lite om derfor kunne jeg godt tenke meg å lese litt mer om henne.

Bokomtale:
Married to a king incompetent both on the throne and in bed, Emma does not love her husband. But she does love England. Even as her husband fails, Emma vows to protect her people-no matter what. For five decades, through love and loss, prosperity and exile, Emma fights for England, becoming the only woman to have been anointed, crowned, and reigning queen to two different kings, the mother of two more, and the great aunt of William the Conqueror.
Kommende titler:



Får visst aldri nok av vampyrer. Blir spennende å se om debutant forfatter A.M. Robinson klarer å gi vampyrhistorien sin en orginal tvist.

 Bokomtale:
First, six mysteriously pale new students show up at Sophie McGee’s high school. Then, Sophie’s childhood nemesis James reappears, still displaying a knack for making Sophie’s blood boil. When Sophie finds out that James has a connection to the new students, she decides to investigate...never expecting her life will quickly begin to resemble a campy horror movie, complete with budding crushes and bloodthirsty villains. 





Omslaget er kanskje ikke det aller spenstigste men dette er en ungdomsroman om fire skjebner ombord på Titanic, det er første bok i en trilogi. Jeg er neppe den eneste som er fascinert av Titanic og det tragiske forliset. Jeg vedder på at dette er en trilogi hvor man et eller annet sted i løpet av de tre bøkene vil felle utrolig mange tårer. Hvilke av de fire personene vil overleve forliset, om noen av de i det hele tatt.

Bokomtale:
The Titanic is meant to be unsinkable, but as it begins its maiden voyage, there's plenty of danger waiting for four of its young passengers. Paddy is a stowaway, escaping a deadly past. Sophie's mother is delivered to the ship by police - after she and Sophie have been arrested. Juliana's father is an eccentric whose riches can barely hide his madness. And Alfie is hiding a secret that could get him kicked off the ship immediately.
The lives of these four passengers will be forever linked with the fate of Titanic. And the farther they get from shore, the more the danger looms. . . .




Jeg har ikke lest Sara Shepards serie Pretty Little Liars men den skal visst nok være veldig underholdene. Nå kommer denne nye serien fra forfatteren og jeg syntes den høres spennende ut. Emma har blitt drept og ut fra intet dukker den ukjente tvillingsøsteren opp og tar på seg rollen som Emma. Her lukter det dramatikk og spenning.

Bokomtale:
I had a life anyone would kill for.
Then someone did.
The worst part of being dead is that there’s nothing left to live for. No more kisses. No more secrets. No more gossip. It’s enough to kill a girl all over again. But I’m about to get something no one else does—an encore performance, thanks to Emma, the long-lost twin sister I never even got to meet.
Now Emma’s desperate to know what happened to me. And the only way to figure it out is to be me—to slip into my old life and piece it all together. But can she laugh at inside jokes with my best friends? Convince my boyfriend she’s the girl he fell in love with? Pretend to be a happy, carefree daughter when she hugs my parents good night? And can she keep up the charade, even after she realizes my murderer is watching her every move?


Det var alt på min ønskeliste denne uken, vel egentlig ikke alt da den hadde vokst så mye at jeg følte jeg måtte begrense posten litt ellers kom den til å bli alt for lang. Hva med deg har du oppdaget noen spennende bøker i det siste?








3 kommentarer:

  1. Afterlight og Vampire Crush har jeg aldri hørt om, de må opp på ønskelisten.

    The Lying Game har jeg sett plagt ut av forlaget på Netgalley.

    Jeg har oppdaget veldig mange spennende debutanter innenfor YA til neste år. "Warped" virker veldig spennende, det samme med "Timeless" - liker godt å lese om reiser i tiden.

    SvarSlett
  2. Oj, det var mange gode bøker som virket gode :)
    Må nok legge til en del på min egen ønskeliste kan jeg se.
    Afterlight, RawBlue, Titanic, VampireCrush og The Lying game kommer nå på min uendelige to read liste :)

    Selv har jeg opdaget By Midnight av Mia James, som du kan lese om på bloggen min :) http://moonstarbokverden.blogspot.com/2010/11/nysgjerrig-pa-by-midnight-av-mia-james.html

    Har ikke selv lest Pretty Little Liars, men serien på TV kan sterkt anbefales, er kjempe spennende :)

    SvarSlett
  3. Bokelskerinnen: Ja, jeg har sett det men har ikke turet å be om den. Har 10 stykker som er utgitt på Kindle'n min nå(noen av de har forlagene selv lagt ut lenge etter utgivelses tidspunktet) + noen som kommer på nyåret.

    Moonstar: Grattis med ny blogg :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.