RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

tirsdag 18. januar 2011

Bokanmeldelse: Insatiable av Meg Cabot


Hva handler boken om?
Meena Harper er lut lei av å høre om vampyrer, ikke fordi hun ikke tror at det finnes mer mellom himmel og jord men rett og slett fordi hun ikke tror at vampyrer eksisterer. Ellers så har Meena førstehånds erfaring med ting som ikke lar seg forklare, hun kan nemlig sanse hvordan et menneske skal dø.

En dag har produsentene for tv-serien Meena skriver for bestemt seg for at de skal satse på vampyrer for å tiltrekke seg den yngre seere. Det betyr at Meena må skrive om disse forferdelige skapningene.. verst av alt viser det seg at det faktisk eksisterer virkelige vampyrer i New York.

Mine tanker om boken?
Bare fordi "alle andre" skriver om vampyrer betyr ikke det nødvendigvis at det er noen god idé å kaste seg på denne trenden. For Meg Cabot sin del fungerer det rett og slett ikke, hun har liksom alle de rette ingrediensene på plass men det er ingen god leser opplevelse når man føler at forfatteren prøver å holde seg til en mal for å underholde. I mine øyne var det ingenting spesielt eller orginalt ved denne historien og jeg tror neppe dette er en serie jeg kommer til å følge videre.

Meena irriterte meg en god del, blant annet brukte hun uttrykket "as usual" veldig ofte. Det blir veldig rart å beskrive sider ved en person man har kjent i tre minutter som "som vanlig". Bruken av språket var ikke veldig imponerende.

Det mest interessante med hele boken var forfatterens historiske notater helt bakerst. Kanskje er jeg litt ekstra urettferdig nå siden dette er den andre middelmådige boken jeg har lest på rad nå, men nei jeg kan ikke si at dette var en god bok. Kanskje jeg burde prøvd meg på en av Meg Cabots ungdomsbøker i steden? Merker jeg mister litt av lesegleden de gangene jeg piner meg igjennom noe som egentlig ikke fenger.

Omslaget:
Litt mørkt og dramatisk med alt det røde, sensuelt og hemmelighetsfult, synd man ikke kan si det samme om innholdet.

Oppsummering:
Boken får 2 av 5 mulige stjerner fra meg.

Vil du vite mer om forfatteren eller boken? Ta en titt på linkene under:
Besøk Meg Cabots hjemmeside
Følg Meg på Twitter

Insatiable av Meg Cabot
Boken ble utgitt i: Juni 2010
Målgruppe: Voksne
Antall sider(innbundet): 451
Forlag: William Morrow
ISBN: 006173506X (ISBN13: 9780061735066)Kilde: Lydbok kjøpt fra Audible

1 kommentar:

  1. Hvis du vil gi Meg Cabot en ny sjans burde du absolutt prøve en av ungdomsbøkene hennes, de er mye bedre. Mediator-serien hennes hadde kanskje passet?

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.