RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

torsdag 13. januar 2011

Bokanmeldelse: IRL av Rannveig Revhaug



Hva handler IRL om?
I Rannveig Revhaugs debut, IRL, møter vi hovedpersonen "Den unge dame" i mange forskjellige situasjoner i en hverdag hvor skillet mellom det virkelige liv og data- og tv-spill har blitt visket ut. 

Mine tanker om boken?
IRL er en ganske lettlest og kort bok. Jeg har vært veldig i tvil om hvordan jeg skal definere IRL, det ligner på et slags merkverdig skuespill. Flamme forlag har kalt det dataprosa. En ting er i hvert fall sikkert at dette var ulikt noe jeg tidligere har lest, det var originalt. 

Jeg tok meg selv i å le og dra på smilebåndet til tider men dessverre må jeg si at dette ikke var noe for meg. Få av dialogene i boken gav mening og det blir for meg merkelig å lese noe som ikke føles å ha noen sammenheng. Kanskje jeg rett og slett ikke moderne/moden nok til å forstå hva jeg leser? Jeg har selv spilt både data og tv-spill så jeg føler ikke at det er der problemet med forståelsen ligger. I mine øyne sleit den "Den unge dame" med å fullføre "level 1".

Allikevel er det nesten så jeg har lyst til å anbefale boken, rett og slett fordi jeg er veldig nysgjerrig på hva andre mener om den.

Omslaget:
Levner liten tvil om at det her dreier seg om en fortelling med elementer fra dataverdenen. Passer godt til boken.

Jeg gir boken:
2 stjerner av 5 mulige.

Vil du vite mer om forfatteren eller boken? Ta en titt på linkene under:
Karin har anmeldt boken på sin blogg En verden full av bøker.

Om boken på forlagets hjemmeside.

IRL av Rannveig Revhaug
Boken ble utgitt i: Mars 2010
Målgruppe: Voksen
Antall sider(innbundet): 109
Forlag: Flamme
ISBN: 9788202314965
Kilde: Lånt på mitt lokale bibliotek.   

Dette var altså min første anmeldelse i forbindelse med Bokelskerinnens utfordring "Les en debutant 2011". I dag har jeg kjøpt en ny bok som skal leses i forbindelse med denne utfordringen(som jeg ikke hadde satt opp på listen over planlagte titler) og det er Syk Pike av Espen Holm. Norli hadde salg og da var det jo totalt umulig å gå forbi boken uten å ta den med seg. 

6 kommentarer:

  1. Den virket ganske speciel ja.. Tror nok ikke det er noe for meg heller :)
    Men sikkert rette boka for andre ;)
    For håpe neste boka de er litt bedre :)

    SvarSlett
  2. Selv om det høres spennende ut, hopper jeg nok over. Bare C:/-en på oversiden er nok til at jeg får flashback til dataproblemer.
    Hyperventilerer :-)
    - men omtalen var fin!

    SvarSlett
  3. Uffda. 2 av 5 stjerner. Jeg har denne i min stabel i skatollet, men med et annet cover (i elektroblå som jeg liker å kalle det). Jeg gleder meg til å lese den likevel, for jeg har lest så mange gode bøker fra Flamme i det siste.

    SvarSlett
  4. Ingalill: Tusen takk! Ja, da er det i hvert fall ingen som kan skylde på meg om du ikke plukker opp boken ;)

    Kathleen: Den jeg leste hadde faktisk blått omslag den også, men jeg orket ikke å ta bildet av det. Lat ja..

    Jeg gleder meg til å finne ut av hva du syntes om boken, for alt jeg vet vil du kanskje komme til å falle pladask. Skriver du en anmeldelse av den så skal linke til den her, slik at leserne kan få litt flere inntrykk av boke.

    SvarSlett
  5. Takk for fin og ærlig omtale :) Synes det er veldig bra at du har med så mange linker til flere ting om bøkene du anmelder.

    SvarSlett
  6. Jeg må bare si meg enig med Bokelskerinnen. Jeg gleder meg forresten til å høre din mening om "Syk pike" :-)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.