RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

fredag 29. april 2011

Boktema fra A-Å #E og #F


I går var det igjen tid for Boktema fra A-Å #F på anettesbokboble(klikk på linken for å se andre bloggeres favoritter) og siden jeg ikke fikk blogget om bokstaven E i forrige uke så tar jeg den med denne gangen.


Favoritten # E:


Uten tvil Ender's Game, eller Enders spill som boken heter på norsk, av Orson Scott Card. Seks år gamle Ender sendes avgårde til kampskolen for å bli trent opp til å bli en av de største militærlederne verden har sett. En liten gutt blir frarøvet barndommen sin, friheten sin. Det høres unektelig ganske deprimerende ut, noe det i og for seg jo er samtidig er det en glimrende bok. Det er forresten science-fiction. Min anmeldelse kan du lese her.


Favoritt #F:

Denne var også ganske lett :) The Fiddler's Gun av A.S. Peterson. Jeg føler at dette er en bok som har klassiker potensiale om bare folk får øynene opp for den. Det er et flott og spennende eventyr for alle fra 13 år til 100. Boken var blant de aller beste leseropplevelsene jeg hadde i 2010. Her finner du min anmeldelse av boken.


Jeg ønsker alle som titter innom bloggen en riktig god helg, nå skal jeg i bryllup ;)

3 kommentarer:

  1. Begge disse er på leselisten. Jeg har en i bokhyllen og den andre på jobben:-) Håper å komme ordentlig i gang med å lese snart og er imponert over alt du klarer å lese.

    SvarSlett
  2. Vi har samme favorittbok på E :) Enders game er en knallgod bok! Har du lest de andre i serien? Jeg synes ikke de neste bøkene var like gode, men det er vanskelig å nå opp til en så god bok.

    SvarSlett
  3. Jeg har alltid vært glad i science-fiction/fantasy/eventyr, men disse har jeg ikke lest - høres ut som gode bøker :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.