RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

tirsdag 21. februar 2012

Barnetimen: Zaga av Thore Hansen

Det ble plutselig litt retro-stemning her.

Velkommen til første utgave av BARNETIMEN her på Flukten Fra Virkeligheten. Som noen av dere sikkert har fått med dere så har jeg to søte små her hjemme. Begge er ivrige lesere, men de er på to ganske så forskjellige stadier i lesingen/oppdagelsen av bøker kan man vel si. Eldstemann(6,5 år) er veldig glad i å bli lest for, nå har han også begynt å lese litt for seg selv på sengekanten, mens minstemor lar seg engasjere en liten stund men finner fort ut at det er mer spennende å smake på bøkene enn å lese i dem.

I BARNETIMEN er det barnas lesing som står i fokus, så her kan dere forvente å finne barnas meninger om bøkene de har lest eller bilder av lesesituasjoner, kanskje også litt filmsnakk. Nå som dere vet litt hva dette går ut på er jeg stolt over å kunne få presentere eldstemanns første bokanmeldelse. Jeg forsøker å notere ned så ordrett som mulig, så om grammatikken ikke er helt på stell er det nok grunnen. Denne gangen har vi lest Zaga av Thore Hansen(forøvrig den første boken jeg har lest av forfatteren).



Kan du fortelle litt om hva boken handler om?
Dragen og Zaga, som ville til himmelen.

Hva syntes du om boken?
Jeg syntes den var kul og veldig fin og du var flink til å tegne!(Mari: Du = forfatteren).

Var det noe du ikke likte ved fortellingen?
Dem burde få lov til å gå opp til jorden, de dumme vaktslangene.

Kort og greit :)


Om bloggeren
Sommeren 2007 startet Mari bloggen Flukten fra virkeligheten. Mari elsker bøker(selvsagt!) og håper noe av sin leseglede kan smitte over på andre. Til daglig jobber hun på kontor.

5 kommentarer:

  1. Herlig spalte! Og gjestebloggeren din var utrolig flink, han må du se opp for, tror jeg ;) Må samtidig få takke for de utrolig fine kommentarene hos meg, og for all hjelp med "quotingen" :) Jeg har prøvd å følge bruksanvisningen din flere ganger, men får det bare ikke til. Når jeg limer inn koden i CSS-feltet skjer det ikke noe i det hele tatt. Lurer på hva det er jeg gjør feil? Men jeg gir meg ikke!! Klem fra Anette :)

    SvarSlett
  2. Likte innlegget ditt veldig godt, skal følge ivrig med på barnetimen:)

    SvarSlett
  3. Åhh.. så koslig :)
    Gleder meg til jeg også har noen små og lese for :P hehe Bra han likte boka da :)

    SvarSlett
  4. Fin spalte da: ) Kjempe bra å få høre deres mening også!

    SV;Takk Mari! Så bra å høre! 1984 er ikke en roman du sluker,men bruker litt tid på.:)

    SvarSlett
  5. Dette er ei flott bildebok:) Thore Hansen burde få flere fans, både for denne og for resten av Skogland-bøkene! A propos den aktuelle diskusjonen om norske fantasybøker...

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.