RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 17. juni 2012

En smakebit på søndag - Betrayals.


Delte på denne ukentlige bloggutfordringen du også da vel! Liker du å lese så er du er hjertlig velkommen til å delta. Oppdag bøker som fanger din interesse og finn nye bloggfavoritter!  

Det er tid for ukens mest populære innlegg(her på bloggen) og da vet vi alle at det er SØNDAG igjen. Legg inn linken til din smakebit i linkefunksjonen nederst i denne posten. 


Dere er sikkert nysgjerrige på hvem som vant forrige ukes giveaway?
Random.org har talt og det var smakebit #10 som stakk av med premien! Gratulerer så mye til Kake! Pakken kommer din vei i løpet av uka :)

Hva leser jeg i dag?
Jeg er fast kunde hos Audible og kjøper regelmessig lydbøker derfra, i dag lyttet jeg ferdig Linger(#3 Wolves of Mercy Falls) av Maggie Stiefvater. Jeg er enda litt frustert over hvordan det hele endte, jeg er både glad og sur for det. Vel uansett nå har jeg begynt på en ny lydbok, nå lytter jeg til Betrayals(Strange Angels #2) av Lili St. Crow. Den første boken i serien var herlig underholdende, hovedpersonen Dru er ei tøff jente! Anbefales av meg til unge voksne, jenter, og eldre jenter selvsagt.
Min omtale av den første boken kan du finne her.

Nok skravling, her er smakebiten min fra side 11:


I came up from the floor with a punch, getting my feet under me, and Irving grabbed my wrist. He used my momentum to whip me past him, but I’d expected that, hooked my other fingers, and got a handful of his face.
That’s what Dad would have called “dirty fightin’,” something he approved of in a girl.

Hey, there are no rules in a fight. Thinking there are “rules” can get you killed. Dad drilled it into my head over and over again, you fight to win, to survive. Not to look good or give the other guy a chance.

Jeg er helt enig. Skal man sloss så er det no Miss nice girl ;)
Endelig en forfatter som har skjønt det. Hadde jeg vært tvunget til å kjempe for livet mitt mot et eller annet ufyselig vesen skulle jeg da virkelig brukt hvert eneste knep i boka uten å tenke på en "fair fight"(FIFA for stå for fair play!). Jada, nå har jeg levd meg helt inn i bøkenes verden. Det er svært sjeldent jeg møter gruskrekkelige, blodtørstige vesner utenfor døren her(ja, hvis vi ser bort i fra sommermånedene da, nå er det jo fullt av små vampyrer utenfor her!!!!), heldigvis!


Bli med på denne ukentlige utfordringen du ogsåhvordan delta på en "En smakebit på søndag"?
  • Skriv en bloggpost hvor du deler noen setninger fra boken du leser nå. OBS! Vennligst ingen spoilere. Legg inn linken til ditt innlegg her for å få besøk av andre "En smakebit på søndag"-deltakere.
  • Twitrer du postene dine så bruk gjerne hastagen #smakebit.
  • Utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.  









 Om bloggeren
Sommeren 2008 startet Mari bloggen Flukten fra virkeligheten. Mari elsker bøker(selvsagt!) og håper noe av sin leseglede kan smitte over på andre. Det er ikke bare bøker som Mari er lidenskaplig opptatt av, siden høsten 2007 har hun blogget om Sikring av barn i bil. Arbeidet med denne bloggen vant hun Buskerud fylkes trafikksikkerhetspris for i 2010. Til daglig jobber Mari på kontor i et elektrikerfirma.

14 kommentarer:

  1. flott smakebit :)
    Audible ? må sjekkes ut ... er lysten på bok i øret :)

    SvarSlett
  2. En härlig tuff kvinna/tjej med helt rätt inställning till ett slagsmål :)

    SvarSlett
  3. Knallbra smakebit! Ønsker deg en herlig søndag, klem fra Anette :)

    SvarSlett
  4. Tufft:-)
    Har också läst en av Stiefwaters böcker och gillade den.

    SvarSlett
  5. Takk for en god smakebit:) Ha en flott søndag!:)

    SvarSlett
  6. Takk for smakebiten! :) Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  7. He-he..: smakebit med PØNSJ- DET kan vi like ;o)

    SvarSlett
  8. Takk for den (hardtslående) smakebiten:) ha en fin søndag Mari:)

    SvarSlett
  9. For en flott (og sann!) smakebit. Er helt enig i at flere forfattere burde ha skjønt at sloss man for livet er ikke sminken det viktigste. Ha en fin søndag. :)

    SvarSlett
  10. Tusen takk for smakebiten:-) Ha en fin Søndag:-)

    SvarSlett
  11. Takk for fin smakebit, Mari! Denne serien har jeg vært nysgjerrig på en stund, så du skal ikke se bort i fra at den blir sjekket ut etterhvert ;-)

    God søndag!

    SvarSlett
  12. Spennende smakebit, takk for den. Ha en fin søndag! :)

    SvarSlett
  13. Hurra for tøffe jenter - og takk for smakebiten! :)

    SvarSlett
  14. Virker som en spennende og underholdende bok!
    Gratulerer til Kake som vant giveawayen :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.