RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 22. juli 2012

En smakebit på søndag: Captivate + giveaway


Dagens deltakere er med i trekningen av en bok! Liker du å lese gode bøker så er du er hjertlig velkommen til å delta på denne ukentlige bloggutfordringen . Oppdag spennende bøker og finn nye bloggfavoritter.


Det er søndag, det betyr selvsagt at det er tid for litterære smakebiter og det er også tid for en liten giveaway i dag(som tidligere nevnt vil det bli en til snart i anledning bloggens 4-års jubileum). 22.juli i 2012 er en veldig spesiell dag for de aller fleste her i landet og jeg tenker at det er en fin dag for å spre litt ekstra glede.


I anledning min 29-årsdag, som var tidligere denne uken, tenkte jeg det ville være hyggelig å feire med de av dere som deltar En smakebit på søndag. En av ukens deltakere vil bli trukket ut ved hjelp av Random.org og vil få valget mellom to bøker. Bøkene vinneren kan velge mellom er to av mine favoritter så langt i år, nemlig ungdomsromanen Cinder av Marissa Meyer(en slags moderne gjenfortelling av Askepott) og den andre boken er westernromanen er Brødrene Sisters av Patrick de Witt. To veldig forskjellige historier, men begge er som sagt blant noe av det beste jeg har lest så langt i 2012(pr. dags dato har jeg lest 62 bøker, det er mye til å være meg).
Konkurransen/giveawayen er sponset av le moi!



Et vakkert ansikt med en nydelig tåre av gull. Jeg liker dette omslaget!
Bilde: © Bloomsbury.

Dagens smakebit er hentet fra boken Captivate av Carrie Jones. Det er oppfølgeren til en bok, Need, jeg åt meg gjennom sommeren for tre år siden. Endelig har jeg fått plukket opp neste bok i serien. Smakebiten er hentet fra bokens side 111:
Pixie Tip
Pixies will whisper your name and try to get you lost - usually in the woods.
Do not listen. You will not come back. In general, it's always best to avoid contact with disembodied voices.

Dette er altså et veldig viktig råd for nordmenn som liker å gå tur i skog og mark! ;)

Er det noen som lurer på hvor jeg har holdt til den siste uken? Her er et lite hint:

Bilde: © Mari Høe.
Det var definitivt nok om meg, hva leser du på i helgen? Del en smakebit med oss.

Bli med på denne ukentlige utfordringen du ogsåhvordan delta på en "En smakebit på søndag"?
  • Skriv en bloggpost hvor du deler noen setninger fra boken du leser nå. OBS! Vennligst ingen spoilere. Legg inn linken til ditt innlegg her for å få besøk av andre "En smakebit på søndag"-deltakere.
  • Twitrer du postene dine så bruk gjerne hastagen #smakebit.
  • Utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.  










Om bloggeren

Mari elsker bøker(selvsagt!) og har blogget her siden sommeren 2008. Hun håper noe av sin leseglede kan smitte over på andre.

Det er ikke bare bøker som Mari er lidenskaplig opptatt av, hun er en nysgjerrig sjel og hva er vel en mer naturlig for en nysgjerrigper enn å beskjeftige seg med slektsgranskning? Barns sikkerhet i bil er et annet tema som ligger hennes hjerte nært og Mari står bak den prisbelønnende bloggen Sikring av barn i bil.

Til daglig er Mari småbarnsmor(kanskje kan hun kalles en mammablogger?) og ansatt på kontor i et elektrikerfirma.

38 kommentarer:

  1. Jøss, jeg er først ute i dag. Spennende giveaway, Mari. Fortsatt god sommer :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Grattis, Natalie ;) Tusen takk for det og det samme til deg.

      Slett
  2. Wow, så flott giveaway :) Jeg krysser fingrene og ønsker meg "Cinder". Klem fra Anette :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du syntes det, Anette :) Lykke til og en riktig fin søndag ønskes deg fra meg!

      Slett
  3. Ett bra tips för alla som är ute i skogen :)

    SvarSlett
  4. Vad fint av dig att sprida glädje på en dag som denna, en extra tanke går till Norge idag. Jag behöver inte vara med i utlottningen eftersom jag inte läser norska, bättre att boken kommer till någon som förstår den;)
    Och jag tycker som Monike - bra tips!
    Kram och ha en bra dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for gode ord og tanker. Klem

      Slett
  5. Tusen takk for smakebiten:-) Så fint med giveaway og jeg kunne også tenkt med "Cinder" om jeg skulle være så heldig å vinne. Uansett ha en super Søndag videre:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig, Beathe. Ønsker deg en riktig god søndag og lykke til i trekningen :)

      Slett
  6. Ja, det var et godt tips. Hehe. Morsomt med giveaway, og gratulerer med dagen som var. :) Om jeg skulle vinne, kunne jeg godt tenke meg "Brødrene Sisters". Den andre har jeg nemlig allerede stående i hylla. Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det. Ønsket er notert hvis du skulle bli den heldige vinneren, Julie :) Ha en fortsatt fin søndagskveld, håper du deler den med noen du er glad i.

      Slett
  7. Grattis! Och vilken smakebit - supermysig!

    SvarSlett
  8. Tusen tack för smakbiten! Och grattis i efterskott.

    SvarSlett
  9. Gratulerer med dagen som var, ja! Smakebiten virker spennende.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, Synne. Smakebiten er litt morsom, men jeg føler dessverre at boken ikke lever opp til forventningene(mulig jeg har blitt mer kresen av å ha lest mange flere gode ungdomsbøker etter at jeg leste den første boken i denne serien).

      Slett
  10. Takk for fin smakebit - flott bokcover : )) Ble nysgjerrig på hvilke disse stemmene som man ikke skulle lytte til kunne tilhøre...

    Er veldig glad i Danmark - bodde der i tre år : ) Hvor i Danmark er feriebildene dine fra?

    Ha en fredelig søndag, denne 22. juli.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så morsomt, har du studert der eller bodd der av andre årsaker? Bildene er fra Viborg, Aarhus og Blåvand :)

      Takk det samme, jeg har hatt en fin dag sammen med både familie og svigerfamilie. En passende dag å være samlet på.

      Slett
    2. Jeg ivret etter å utvide horisonten, og en dag så jeg en jobbannonse i Aftenposten hvor et internettfirma i København søkte norsktalende personer.

      Storkoste meg de årene jeg bodde i København : ))

      Har også tilbragt dagen med min familie - en stille og rolig søndag.

      Slett
    3. Så spennende da, du er litt mer eventyrlig anlagt enn meg skjønner jeg :)

      Slett
  11. Flott smakebit:) skal prøve å få laget et smakebitinnlegg:) Akkurat nå leser jeg "Folkesnad" av Agnes Ravatn:) Er på en liten mini-ferie og passer hunden & huset til broren min,mens han og familien er på ferie:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Huspasser hørtes fint ut, Nina :) Boken du nevner er det første gang jeg har hørt om, så nå ble jeg nysgjerrig.

      Slett
    2. *må bare rette på tittelen på boka,ser jeg den heter "folkelesnad" ikke folkesnad. hehe:) går litt fort i svingene:)

      Slett
  12. Så fint at du har laget denne søndagsbloggen! Har vært med tio ganger nå, og leser alle innlegg med stor glede. Litt lei meg for at jeg ikke visste hvordan jeg kan legge inn logoen din, slik jeg ser mange andre gjør. Ha en fin søndagskveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tips for å få lagt inn logo: gå inn på bloggen, Flukten fra virkeligheten. Der ser du logoen på venstre side og en html kode du kan kopiere til et nytt innlegg på din blogg - velg html-form når du skal lime inn html- koden i innlegget ditt.

      Lykke til!

      Slett
    2. Du kan gjøre som dez skriver, men hvis du vil ha logoen jeg bruker til smakebit-postene gjør du slik:

      1. Høyreklikk på bildet og velg lagre bildet.
      2. Lagre bildet på din datamaskin.
      3. Last opp bildet i din egen bloggpost.

      Er det noe du er usikker på så bare spør igjen, så kan jeg forklare mer inngående :)

      Lykke til.

      Slett
  13. Her er en liten smakebit fra boken Nineteen Minutes, skrevet av Jodi Picoult;

    "Peter knew he was doomed, the first day of sixth grade, when his mother presented him with a gift over breakfast. 'I know how much you wanted one', she said, and she waited for him to open the wrapping paper.
    Inside was a three-ring binder with a graphic of Superman on the cover. And he had wanted one. Three years ago, when that was a cool thing to have.
    He had managed a smile. 'Thanks, Mom,' he said, and she beamed at him, while he imagined all the ways carrying this totally stupid notebook would be used against him." (side 177)

    Hanne Christine

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var en smakebit som egentlig var ganske sterk, Hanne Christine :) Tydeligvis noe som skurrer litt i familien her og ellers ettersom hva plukket opp fra bokens beskrivelse. Hva syntes du om boken så langt, Hanne Christine?

      Slett
  14. Oooops... Greit med ei påminning om hva man skal vokte seg for! Ser vi bort i fra å sove og å lese, er det nok turer ute i skogen og på fjellet jeg bruker desidert mest tid på :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg håper inderlig ikke du møter noen av disse vesenene når du er ute på tur, Berit(jeg tviler sterk på det i grunnen ;)).

      Har du fått noe i posten fra meg forresten?

      Slett
    2. Man bør nok være obs, bare sånn i tilfelle ;o)
      Jepp, tusen takk! Har fått to forsendelser, så jeg trur noen andre skulle hatt den ene- sender deg en mail, slik at jeg evt kan videresende dit det var tenkt!

      Slett
  15. Gratulerer med 29 års dagen som var:) Herlig med giveaway:) Takk for smakebiten:) Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, Isabella :) Forsøkte meg forresten på kaken du tipset om i anledning din bursdag, brukte bringebærgele og hadde skogsbær i og oppå kaken NAM NAM!

      Slett
  16. Takk for både boktips, og turiskogen-tips... ;-)

    SvarSlett
  17. SV;Takk Mari:) Kommer nok mange spennende bøker som kan anbefales videre som er pensum:) Skal selvsagt tipse om de :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.