RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 8. desember 2013

Juleferie - En smakebit på søndag



Denne helgen står i pepperkakens tegn. Kanskje ikke så rart når julen nærmer seg med stormskritt. 


I går hadde vi venner med barn på besøk, tilsammen 15 små og store bakemestere. Hyggelig og slitsomt var det. Jeg sovnet på sofaen i ti-tiden men våknet heldigvis tidsnok til å skrive 2013s siste smakebit post. Frem mot nyttår skal jeg konsentrere meg om å lese norske titler.

Kanskje blir det en bloggpost eller to, men jeg planlegger ikke noe. Nå er det juleferie på bloggen, men velkommen tilbake til nye smakebiter i 2014. Hvis du vil forsette med smakebiter så gjør gjerne det, men det blir ingen linkefunksjoner her resten av desember.


Jeg er nesten ferdig med Atle Hansens Flukt - her er min smakebit:
Klokka er over tre då eg spring ned dalen mot Vågen. Dagslyset er alt i ferd med å gje opp. Frå aust kjem kvelden krypande over åsane. Eg stansar då eg kjem fram til dei første nausta. Lyttar.


I dag er det pynting av pepperkakehus som står på planen her. Jeg ønsker alle en herlig førjulstid og riktig god jul når den tid kommer. Vi blogges vel til nyåret?



Hvorfor "En smakebit på søndag"?
Gi flere muligheten til å oppdage din blogg. Du får en anledning til å oppdage nye bøker og bli kjent med spennende bokblogger/bokbloggere.

Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?
  • Delta når du selv føler for det, det viktigste er at dette skal være gøy og hyggelig. Her gjelder kun èn regel: No spoilers. 
  • Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg her. Glemmer du det finner ikke leserne deg. 
  • Bruker du Twitter/Instagram? Hastag med #smakebit da vel.




Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.


20 kommentarer:

  1. Det var godt du våknet! :-) Jeg kommer også til å konsentrere meg mer om jul fremover så bloggen blir kanskje litt stille en stund. Vi får se. Jeg elsker både julen og juleforberedelsene så jeg skal ha det fint på mange måter fremover :-) Ønsker deg en nydelig 2. søndag i advent!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var det :) Nå er det noe kluss med nettet her, så jeg får ikke fikset opp i den dumme koden som kom med i blogginnlegget. Får ta det i morgen når jeg er litt mer våken.

      Ha en strålende juletid, Astrid Terese :) Nyt adventssøndagen!

      Slett
  2. Ja, nyt adventstiden sammen med barna. Jeg sakner denne tiden da barna var opptatt av alt vi forberedte til jul. Mine voksne barn ringer og spør hva jeg holder på med nå, hva jeg har bakt i dag osv, da de minnes desember med julemusikk og kakebaking mm. I år forbereder jeg for å ta med meg godsakene til en av mine døtre, der vi skal feire jul. Tre barnebarn venter spent!

    SvarSlett
  3. Kos deg med bøker og advent :) Jeg sliper noe julestri i år, og det synes jeg er helt ok.:)

    SvarSlett
  4. Ha en härlig jul och så bloggas vi på andra sidan nyår igen :)

    SvarSlett
  5. En juleferie er vel fortjent, du gjør en kjempeinnsats med denne spalten, jeg har oppdaget mange flotte blogger herfra! Godt at du "overlevde" pepperkakebakingen :) Vi blogges!

    SvarSlett
  6. Ønsker deg en fin juleferie :)

    SvarSlett
  7. Ha en koselig førjulstid og nyt julehøytiden! :)
    Håper du fortsetter med "smakebiter" i 2014.
    Tak for dette året og alle boktips du har samlet her!

    SvarSlett
  8. Ha en bra jul, och vi "ses" säkert efter nyår!

    SvarSlett
  9. Håper du får en flott juleferie. Det er velfortjent :)

    SvarSlett
  10. Ha en fin juleferie :)

    SvarSlett
  11. Pepparkaksdoft, så härligt. En riktigt skön jul önskar jag dig och din familj.

    SvarSlett
  12. Ha en fin julledighet och tack för alla tips och smakbitar, hoppas att vi "ses" nästa år. :)

    SvarSlett
  13. Ha en riktigt god jul, vi ses 2014 :)

    SvarSlett
  14. Ha en bra jul! Och tack för alla smakebitar!

    SvarSlett
  15. Hørtes ut som en koselig vennebesøk:) Desember er virkelig en kose tid, der man har mye på programmet:) Kos deg masse! God jul! Takk for smakebiten!:)

    SvarSlett
  16. Nyt desember, med alt den har å by på- ønsker deg alle gode ting ;o)

    SvarSlett
  17. Begynner så smått å få julefølelsen selv. Mye kos som skal være unnagjort før nyåret! God jul :D

    SvarSlett
  18. Jag önskar dig en riktigt god julferie!

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.