RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 12. januar 2014

Dømmende - En smakebit på søndag

En ny søndag er her, i morgen starter en ny uke med blanke ark. Overskriften min i dag har sammenheng med hovedpersonen i boka jeg holder på med nå. Cate er til tider noe dømmende, men det kan godskrives kontoen for manglende erfaring, for nå.



Selv om vi er inne i en ny uke holder jeg fortsatt på med den samme boka som forrige søndag, men nå kan jeg endelig si at jeg er godt i gang. Sidene i Born Wicked flyr avsted, og jeg nyter å reise tilbake i tid, tiltross for at blodet innimellom koker når jeg tenker på alt hva vi jenter ikke fikk lov til å gjøre back in the day.

La oss aldri glemme de som kom før oss, og som har kjempet hardt for at kvinner her i Norge ikke bare skal sitte hjemme og brodere, le av mannens dårlige vitser og ellers alltid tekke ham i alt og ett uten så mye som å mukke. Det er helt greit med litt feminisme på en søndag ;) For noen høres det kanskje ikke slik ut, men det er altså fortsatt fantasy jeg holder på med. Nok om det, her kommer ukens smakebit fra meg(forresten finn meg gjerne på Instagram, der får du en ekstra smakebit!):






Hvorfor delta i "En smakebit på søndag"?

Gi flere muligheten til å oppdage din blogg. Du får en anledning til å oppdage nye bøker og bli kjent med spennende bokblogger/bokbloggere.


Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?

1.Delta når du selv føler for det, det viktigste er at dette skal være gøy og hyggelig.

2.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

3.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg her. Glemmer du det finner ikke leserne bloggen din. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag med #smakebit da vel.

Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.

18 kommentarer:

  1. Fin smakebit fra en bok jeg ikke kjenner til (enda?) :)

    SvarSlett
  2. HVor skal vi linke i dag Mari? Finner ikke linkefunksjonen….

    SvarSlett
    Svar
    1. Uff da, aner ikke hva jeg har surret med. Om jeg rett og slett glemte å legge inn koden eller om det skjedde en feil. Men nå håper jeg du ser den, Anita? Tusen takk for at du sa i fra, så fikk jeg ordnet det ASAP.

      Slett
    2. Takk, nå fant jeg den vet du.:)

      Slett
  3. Fantacy og kvinnesak har jeg liksom ikke forestilt meg, men det er nok greit der også! Ha en nydelig søndag, når den opprinner!

    SvarSlett
  4. Det hørtes ut som en bra bok! Takk for flott tips :-) Og ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
  5. I dag bidrar jeg med både et budskap og en smakebit. Håper det er greit med litt combo!

    SvarSlett
  6. Fantasy og feminisme - god blanding igrunn! :) Lurer på om det fins mye feministisk fantasy der ute?

    SvarSlett
  7. Feminisme er vel ikke et skjellsord lenger, så det hører hjemme på hver dag i uken :)Nå har vi jo vært gjennom et helt år hvor vi har hatt fokus på kvinner og stemmerett, det er godt å hedre disse kvinnene som gikk i bresjen for vår frihet.
    Takk for støtte i mitt spede forsøk på fantasy, jeg famler meg frem og vil så gjerne. Kanskje disse bøkene tar lengre tid enn "vanlige" romaner? - God søndag!

    SvarSlett
  8. Låter som en lite annorlunda kombination; fantasy och feminism. Det funkar säkert :)

    SvarSlett
  9. Flott smakebit! Ingen smakebit fra meg foreløpig, men kanskje neste søndag - hvis postmannen kommer med noe spennende til meg, kremt kremt ;) ;) Ha en herlig søndag, klemklem :)

    SvarSlett
  10. Tusen takk for en fin smakebit, har lyst å lese denne boka også. Feminisme og fantasy hørtes veldig spennedne ut! :)

    SvarSlett
  11. Tack för din smakbit. Snart kommer min. Ha en fortsatt trevlig söndag.

    SvarSlett
  12. Intressant kombination, fantasy och feminism. Tack för en spännande smakbit! :)

    SvarSlett
  13. Fin smakebit, Mari:-) En interessant kombinasjon. Ønsker deg en fin søndag :-)

    SvarSlett
  14. Feminisme passer bra på en søndag! Takk for smakebiten, og god søndag videre :)

    SvarSlett
  15. Fantasy och feminism. Ja, det låter faktiskt inte helt fel! Trevlig söndag.

    SvarSlett
  16. Mitt första försök blir en länk här i kommentarsfältet. Alltid något!

    http://denlillabittra.blogspot.se/2014/01/en-smakebit-pa-sndag.html

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.