RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

lørdag 28. februar 2015

Velkommen til mars 2015 - En smakebit på søndag


I januar begynte jeg på Manilahallen av Ruth Lillegraven, men av en eller annen grunn hoppet det stadig andre bøker foran i køen. Nå er tiden inne for å lese boken, eller skal jeg si det lange diktet, fra perm til perm.




Det var i 2011 jeg for første gang stiftet bekjentskap med forfatterskapet til Ruth Lillegraven, da leste jeg forfatterens første og foreløpig eneste roman; Mellom oss(les min anmeldelse her). Det var en virkelig god bok! Siden har jeg lest forfatterens diktsamling Urd, som jeg nominerte til Bokbloggerprisen 2013, Lillegraven fikk forøvrig prisen i Bokbloggerprisen 2013 Åpen klasse. Jeg har også lest flere av forfatterens barnebøker i serien om Mari og Magnus.

Fra tidligere leseerfaringer vet jeg at Lillegraven skriver godt, og at jeg virkelig liker stilen hennes. Så langt er jeg storfornøyd med Manilahallen, det er et så fascinerende prosjekt, et dikt om et liv(et virkelig liv!). Så fint, så intimt, sårt og godt. Her er en smakebit til deg denne søndagen:
dei jævlane
dei satans jævlane
er så sint, så sint no
og armane mine, dei som er så svake, dei er
brått ikkje svake lenger, dei kan løfte ein stol,
dei kan løfte ein elefant og hive han i veggen,
kan kaste og slå, og beina mine kan sparke og spenne
Nyt søndagen i årets første vårmåned!

Hvorfor delta i "En smakebit på søndag"?
Gi flere muligheten til å oppdage din blogg. Du får en anledning til å oppdage nye bøker og bli kjent med spennende bokblogger/bokbloggere.


Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?

1.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.

Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.











 Om bloggeren
Mari elsker bøker(selvsagt!) og startet denne bloggen sommeren 2008. Gode bøker og leseglede er til for å deles! Mari jobber til daglig på kontor og jobber som ekstern forlagskonsulent på si. Sommeren 2012 startet hun opp bokbloggportalen Bokblogger.no, der finner du en oversikt over de fleste norske bokblogger

Barns sikkerhet i bil er et tema som ligger Maris hennes hjerte nært og hun står bak den prisbelønnende bloggen Sikring av barn i bil.

12 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten, det var en intensiv dikt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er intensivt, og livet det diktes om er virkelig. Damen det handler om lever fortsatt, det gjør at det hele føles ekstra nært.

      Slett
  2. Jeg har også lest Mellom oss. Og Manilahallen har jeg lånt fra biblioteket. Men som hos deg har det stadig kommet andre bøker i veien. Så det er på tide jeg også leser det diktet
    Ønsker deg en flott søndag!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir fort sånn, for det finnes jo så uendelig mange fristelser i bøkenes verden ;)

      Slett
  3. Jeg likte Manilahallen veldig godt.:) Ha en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra, det er inntrykket jeg har av boken så langt også :)

      Slett
  4. Tack för din smakbit. Det är en författare som jag inte känner till. Ha en trevlig dag!

    SvarSlett
  5. Mellom oss känner jag till från olika smakbitar, men annars känner jag inte till författaren. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  6. Tack för smakbiten och ha en fortsatt bra söndag.

    SvarSlett
  7. Känner inte till denna författare. Tack för smakbiten.

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.