RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

lørdag 13. februar 2016

Valentinsdag og morsdag - En smakebit på søndag

Denne søndagen bør det være satt av plass til ekstra mye kjærlighet. Kanskje leser du noe som får sommerfuglene i magen til å slå litt ekstra med vingene?


På fredag gjorde jeg mitt beste for å levere et godt arbeidskrav i litteraturstudiet jeg har begynt på, men jeg kjenner litt på nervene og angsten for å ha bommet på oppgaven. Likevel så føler jeg en veldig glede over å få studere samtidslitteratur for barn og unge, som jo er den delen av litteraturen jeg brenner mest for.

Studiene er egentlig så omfattende at jeg ikke har tid til så mye annet enn å lese fagtekster og pensumlitteratur. Flere av denne modulens bøker står allerede i bokhyllene mine, men jeg har i tillegg reservert over 30 bøker fra biblioteket som alle er relatert til penusum. Noen av bøkene skal vi lese, de andre er anbefalt tillegg. Tiden får vise hva jeg rekker over.


Dagens smakebit er fra den store bunken med bøker som forhåpentligvis ligger klar til meg på biblioteket på mandag:



Kanskje har du lest noen av bøkene på listen?

Skal du kanskje feire mor eller kjæresten i dag? Her ga vi vår kjære mamma en liten oppmerksomhet i går, men jeg vet heldigvis at hun føler vi er glad i henne hele året. Vi er sjeldent innom døra uten å gi bort minst en klem innen vi drar. Ikke alle har en mamma, ikke alle har en mamma de går overens med, så jeg føler meg utrolig heldig selv om vi ikke alltid er enig om alle ting ;)

Ha en riktig god søndag!








Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?

1.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.

Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.






Om bloggeren
Mari jobber til daglig på kontor i et elektrikerfirma, i tillegg er hun redaktør/prosjektleder for NUBB.nu - nettsted som arbeider med formidling av nordisk ungdomslitteratur. Hun driver Bokblogger.no, der finner du en oversikt over de fleste norske bokblogger
.

16 kommentarer:

  1. Oj vad många böcker!
    Jag är lite kluven till Alla hjärtans dag. Å ena sidan känns det kommersiellt å andra sidan lite fint...

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg forstår akkurat hva du mener, selv feirer vi ikke Valentine hjemme hos oss, men min mamma har fått en oppmerksomhet fra oss søsknene til Morsdagen. Den gangen morsdagen ble innført var jeg ikke født, så den er jeg oppvokst med og tenker liksom at skal være slik. Valentine's Day, Halloween, Black Friday og andre amerikanske kommersielle tradisjoner er jeg derimot ikke spesielt begeistret for, selv om de nok sikkert vil være en like naturlig del av året for mine barn som Morsdagen er for meg.

      Slett
  2. For en herlig haug med bøker du skal gjennom. Vet at du kommer til å like Brune, den likte jeg veldig godt. Selv leser jeg for en god sak i dag, og feirer kjærligheten på den måten. Har fått roser av mannen og tulipaner av datteren, så jeg er veldig glad. Min egen mamma skal også få en klem, men det blir kanskje bare på telefonen denne gangen. Ønsker deg en vidunderlig valentinesmorsdag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det hørtes ut som en flott måte å bruke søndagen på, Tine. Selv må jeg jukse litt, det blir til at jeg slår sammen noen dagers lesing til les for en god sak.

      Jeg ser veldig fram til å lese Brune, det er en tittel jeg har lest mange gode ord om.

      Slett
  3. Lycka till med dina studier. Jag är rent av lite avundsjuk. Ha en fin söndag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det. Jeg er litt usikker på om jeg har tatt meg vann over hodet, men det er jo bare et år. Dette MÅ/SKAL jeg klare :)

      Slett
  4. Heia, oss. Spennende og krevende studie. God søndag. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg forstod ikke helt hvor krevende det kom til å være før jeg satt meg ned med første oppgave. Det er ikke småtterier dette ;)

      Slett
  5. Det var en gedigen läslista :) Daunting but fun!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ;) Det skal sies at dette er både primærlitteraturen og tilleggspensum, jeg må bare se hva jeg rekker gjennom. Nå er alt bestilt, så da har jeg mulighetene foran meg i hvert fall.

      Slett
  6. Jeg tok første året på bibliotekhøgskolen via internett. Der var det også mye å lese, spesielt i litteraturhistorie. Jeg synes du er tøff som tar litteraturstudier på denne måten og ønsker deg all lykke til! :-) Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har jeg også vært inne på tanken om å gjøre. Hvordan følte du at det var?

      Tusen takk, føler meg ikke så mye tøff som dumdristig. Det er jo typisk når man skal begynne med noe nytt så har det jo eksplodert med arbeid på jobb. En skal ikke klage over det, når det går så mange arbeidsledige rundt, men det føles av og til litt ut som man må tvinge seg opp til overflaten for å trekke luft.

      Slett
  7. Og jeg skal for første gang på et og et halvt år ikke tenke på pensum, noe som er deilig, men likevel er jeg bittelitt misunnelig;-) Mange fine bøker på pensum, jeg håper blant annet får lest både Mirakel og Eleanor & Park, de er begge utrolig fine og blant mine favoritter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hurra for fine bøker! Du er jo ikke ferdig med skole, du må jo være min fadder og studieveileder du, Silje ;)

      Slett
  8. Svar
    1. Tusen takk, jeg håper du hadde en strålende Alla Hjârtans dag også :)

      Slett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.