RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

lørdag 16. april 2016

The Visitor - En smakebit på søndag

I går leste jeg ut The Visitor av Amanda Stevens. Den etterlengtede fjerde boken i en atmosfærisk, lettlest krimserie hvor spøkelser som regel er involvert i lovbruddene.



Fire år etter den tredje boken i serien kom ut var den endelig her, bok #4. Av personlige årsaker ble utgivelsen forskjøvet, forfatteren mistet sin mann. Noe jeg vil tro alle hennes fans har forståelse for at førte til andre prioriteringer.

The Visitor levde den ikke helt opp til forventningene mine, etter minnene om hvor spennende den tredje boken, The Prophet var, men Stevens er fortsatt god på å skape den ekle stemningen. Den første halvdelen av boken gikk litt for sakte for min del, og det ble litt for mye av "kjæresten min er så digg og vi har så god kjemi" and all that. Mot slutten av boken følte jeg det hele ble litt forhastet, og jeg skulle ønske det var litt færre løse tråder. Selv om jeg forstår at det er nødvendig for bok #5. Neste bok, The Sinner, skal jeg også få med meg, så så galt var det altså ikke. Boken skal etter planen gis ut i september i år.


Her er en(enda en, ja) smakebit:
“You take these things far too lightly. What we are about to do is serious. Irrevocable. Are you sure you want to go through with it?” “Sure. Why not?” he said with an easy grin.

Min omtale av den første boken i Graveyard Queen-serien.

Bok to i serien har jeg blogget om på engelsk og jeg har hatt besøk av forfatteren som skrev en gjestepost på bloggen min.

Jeg kan forresten meddele at jeg bestod studieoppgaven jeg hadde jobbet med før forrige smakebit. HURRA!


Hva har gjort deg ekstra glad denne uken som har gått?








Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?

1.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.

Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.












Om bloggeren
Mari jobber til daglig på kontor i et elektrikerfirma, i tillegg er hun redaktør/prosjektleder for NUBB.nu - nettsted som arbeider med formidling av nordisk ungdomslitteratur. Hun driver Bokblogger.no, der finner du en oversikt over de fleste norske bokblogger.

5 kommentarer:

  1. Ekstra glad ble jeg da jeg nå kan se bedre på venstre øye enn jeg har sett siden jeg var tretten år! (Har hatt en operasjon for grå stær, og tar den neste i begynnelsen av mai. Da ser jeg enda bedre! ) God helg til deg, Mari!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så utrolig flott! Nå ble jeg glad på dine vegne, det forstår jeg virkelig gir ekstra glede :)

      Slett
  2. Tack för smakbiten. Jag har förstått att den dagen jag börjar läsa krimserier kommer jag att ha mycket att välja på!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det finnes mye forskjellig der ute, noe for enhver smak vil jeg tro. Både humoristisk, grotesk, politisk, overnaturlig og skikkelig grøssende, og sikkert mye annet som jeg ikke har fått med meg. Det er ikke så mye krim jeg leser.

      Slett
  3. Tack för smakbiten. Spöken och jag går inte ihop :-)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.