RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

mandag 28. mai 2012

Misfornøyd mandag: Jeg har vært og er utro.

Det er med bøyd nakke og skam i blikket at jeg nå tilstår å være av den utro typen. Det kan være en tung bør å bære og nå har tiden kommet for å få lettet hjertet mitt litt. Du dømmer meg kanskje nord og ned nå, ser på meg som et dårlig menneske fordi jeg stadig vekk faller, ganske så villig, for fristelser.

Jeg angrer ikke
Samvittigheten min burde nok kanskje vært ganske så svart, men alt tyder på at jeg er helt uten noen form for moralske skrupler på dette området. Det irriterer meg at jeg er slik, allikevel føler jeg at samvittigheten min er ganske ren. Det høres jo ganske unektelig helt forferdelig ut, men bær over med meg og la meg forklare deg min side av saken i denne bloggposten før du dømmer meg for hardt.



Foto: Viktors Kozers


Det er bra med litt spenning i hverdagen!
Sannheten er at det er så mye spennende man kan oppleve her i verden, at det fort kan føles for kjedelig om man bare skal holde seg til en av gangen. Gresset kan faktisk noen ganger være grønnere på den andre siden! Der ute i den store verden er det så mange som venter på meg! Det aller beste er å holde på med flere samtidig.

Bare én er for lite
Man kan gjerne ha med en på soverommet, en annen på badet, en tredje i bilen også videre, du skjønner sikkert tegninga. Kanskje dukker det opp en som virker mer interessant enn den du har i bilen også blir den stakkaren dumpet til fordel for den nye, som selvsagt må være enda bedre og vil by på nye og herlige opplevelser.

Sannheten er
Det finnes så mange spennende bøker der ute, så mange historier som ligger der å venter på deg, nye opplevelser og verdener man kan drømme seg bort i. Derfor kan det noen ganger være vanskelig å bestemme seg for hvem man skal velge og holde seg til den éne helt frem til siste side. Det har seg nemlig slik at bokhyllene mine(+ lesebrettet og det lokale biblioteket da, don't even get me started on that one) bugner nemlig over av fristelser,

Jeg hadde deg der en liten stund, eller hva?



Lyst til å lese flere surmulende innlegg?
Ta gjerne en titt noen av de andre Misfornøyde mandagsposter jeg har skrevet:









Om bloggeren
Sommeren 2008 startet Mari bloggen Flukten fra virkeligheten. Mari elsker bøker(selvsagt!) og håper noe av sin leseglede kan smitte over på andre. Det er ikke bare bøker som Mari er lidenskaplig opptatt av, siden høsten 2007 har hun blogget om Sikring av barn i bil. Arbeidet med denne bloggen vant hun Buskerud fylkes trafikksikkerhetspris for i 2010. Til daglig jobber Mari på kontor i et elektrikerfirma.

18 kommentarer:

  1. Ho ho ho, jeg forsto tegninga ganske fort men likevel var jeg virkelig satt ut i det første avsnittet!! Kjempe bra, slike innlegg er bare gøy! Kos deg videre med de i senga, bilen, badekaret.. og kanskje er du så heldig å kunne kose deg litt på en veranda også samtidig som sola skinner? ;)

    Klem Heidi.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, Heidi. Jeg klarte ikke å lure deg helt altså? Filler'n. Jeg som hadde håpet på å vise frem ekte Se og Hør journalistikk i håp om et jobbtilbud he he.

      Slett
  2. Nydelig innlegg! :-)
    Jeg er dessverre (?) også av den utro typen. Noen ganger havner det jeg egentlig leser tilbake i hylla fordi jeg finner noe nytt og spennende :-) Ellers holder jeg vel alltid på med 3-4 om gangen. Det er godt det er bøker vi snakker om :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, godt det er bøker! Jeg blir sliten bare av å tenke på tanken om det faktisk skulle vært menn he he.

      Slett
  3. Hehe, bra innlegg! Jeg er egentlig ikke den utro typen, men det siste året er jeg blitt tvunget til mye utroskap blant annet på grunn av lesesirkelen. Altfor mange bøker blir påbegynt og ikke avsluttet, selv om jeg liker dem. Jeg blir bare stresset av det, og må nok innse at jeg er og blir en monogam bokelsker:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Uff da, å bli tvunget til utroskap hørtes riktig så ille ut ;) Jeg skulle i grunnen ønske at jeg var monogam, da hadde jeg sikkert fått lest mer også. Det går nok saktere når jeg skal sjonglere mellom så mange forskjellige bøker.

      Slett
  4. Et velskrevet og annerledes innlegg. Likte det veldig godt. :3 Kan også helt ærlig innrømme at jeg er litt vekslende mellom bøker jeg også når jeg kanskje egentlig burde holdt meg til en om gangen..

    SvarSlett
    Svar
    1. Så utrolig hyggelig at du likte det, Kake. Jeg har det med å bli inspirert om kvelden(men som oftest er jeg for trøtt til å gjøre noe særlig ut av det), dette skrev jeg her om natten.

      Det er jo så mange fristelser at for meg er det nesten umulig å bare ha en gående av gangen :)

      Slett
  5. Herlig innlegg! Jeg prøver å holde meg til to om gangen, har prøvd meg på tre, men da ble jeg jammen stressa, he he ;) Klem fra Anette :)

    SvarSlett
  6. Oja, -.- Jeg føler meg så dum! hehe, Sånn har jeg det også med bøkene mine, bare se på Bookshelf Tour ~ Part 1 på bloggen min så skjønner du tegningen!

    SvarSlett
  7. Det virker som jeg er en av få som holder meg til en i gangen. Jeg hører strengt tatt også på en lydbok, så det blir vel to, men bare en i papir/e-bokformat. Jeg klarer ikke å lese flere bøker samtidig, om jeg starter en bok når jeg leser en annen så vet jeg at jeg aldri kommer til å fullføre den andre.

    SvarSlett
  8. hehe, begynte å lure i starten,men så skjønte jeg at det gjaldt litteratur:) Har også vært utro,men bøker om gangen. hehe. Hender jeg starter på 1 bok,men så finner jeg en spennende på biblioteket.

    SvarSlett
  9. Jeg var en monogam leser, og så begynte jeg med lydbøker og da var det greit å ha en på øret og en på sengen. Men så vokste bokhyllen seg større og da ender det med at jeg gang på gang holder på med tre eller fire på en gang. Jeg blir litt småstresset av det, men jeg blir altfor utålmodig hvis jeg bruker for lang tid med en bok. Jeg klarer heller sjelden å legge fra meg påbegynte bøker så alle blir nok ferdiglest. Jeg tror jeg har innfunnet meg med den nye meg, for hvis ikke jeg leser flere på en gang så kommer jeg sjelden eller aldri til å ta opp litt tyngre eller tykke bøker.

    SvarSlett
  10. Haha.. Den var fin, Mari :) Et lite øyeblikk tenkte jeg på håndvesker! Nei, spør meg ikke hvorfor. Et svakt øyeblikk. Det kunne jo bare være bøker ;) Jeg har igrunnen vært monogam leser helt til lesebrettet kom i hus, nå ser jeg at jeg har flere forhold på gang samtidig. Utro så det holder, men spennende! Jøss og ja! Hvorfor bare holde seg til én? Utroskap er undervurdert! ;)

    SvarSlett
  11. Haha, da har jeg vært kronisk poly-utro fra svært ung alder. Holder alltid på med flere bøker på en gang -en i veska, en på stua, en på badet, en norsk, en engelsk, en skjønnlitterær her, en sakprosa der, en skjønnlitterær til fordi jeg følte for noe lettere/tyngre/annet... Jeg blir mer stressa av å bare holde på med én bok enn av å sjonglere mange -utroskap faller åpenbart naturlig for meg...

    SvarSlett
  12. Herlig innlegg Mari:) Har forhold med alt for mange, til tider vanskelig og sjonglere mellom de alle:)Men samtidig elsker jeg følelsen å bade i bøker:)

    SvarSlett
  13. Flere misfornøyde mandager, takk! :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.