RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 29. juli 2012

En smakebit på søndag: The Prophet


Liker du å lese gode bøker så er du er hjertlig velkommen til å delta(eller bare lese om du vil) på denne ukentlige bloggutfordringen . Oppdag spennende bøker og finn nye bloggfavoritter.



Huhei hvor tiden går, nå er det jammen meg den dagen av uken igjen, dere vet den aller siste før vi begynner igjen med blanke ark. Vinneren fra forrige ukes giveaway avsløres lenger ned i denne posten, ble du ikke den heldige vinneren så må du ikke glemme at du har muligheten for vinne bøker ved å delta på bloggens 4-års jubileum.


Akkurat nå leser jeg litt i The Prophet av Amanda Stevens(les gjerne forfatterens gjesteinnlegg på den engelske bokbloggen min), dette er tredje boken i hennes Graveyard Queen-serie som jeg tidligere har rost opp i skyene på denne bloggen. Det går smått fremover, ikke fordi boken er noe kjedeligere enn de to første i serien, nei, det går treget fordi dette er iPhone-boka mi :) Uansett her har dere en smakebit:


Man skulle jammen meg tro at bokomslaget er
skapt for å matche bloggens fargekart.
Omslag: © MIRA

Scrolling through insect photographs, I quickly identified the one that had crawled onto my shoe at the graveyard. The name was hardly a comfort. Necrophilia americana.

Vinneren fra forrige ukes giveaway er trukket og det ble Mary-Anne fra Mary-Anne's(forunderlige) verden. Gratulerer så mye :) En e-post er på vei til din innboks.

Hva leser du på denne søndagen?


Bli med på denne ukentlige utfordringen du ogsåhvordan delta på en "En smakebit på søndag"?
  • Skriv en bloggpost hvor du deler noen setninger fra boken du leser nå. OBS! Vennligst ingen spoilere. Legg inn linken til ditt innlegg her for å få besøk av andre "En smakebit på søndag"-deltakere.
  • Twitrer du postene dine så bruk gjerne hastagen #smakebit.
  • Utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.  









 Om bloggeren

Mari elsker bøker(selvsagt!) og har blogget her siden sommeren 2008. Hun håper noe av sin leseglede kan smitte over på andre.

Det er ikke bare bøker som Mari er lidenskaplig opptatt av, hun er en nysgjerrig sjel og hva er vel en mer naturlig for en nysgjerrigper enn å beskjeftige seg med slektsgranskning? Barns sikkerhet i bil er et annet tema som ligger hennes hjerte nært og Mari står bak den prisbelønnende bloggen Sikring av barn i bil.

Til daglig er Mari småbarnsmor(kanskje kan hun kalles en mammablogger?) og ansatt på kontor i et elektrikerfirma.

22 kommentarer:

  1. Tusen takk for smakebiten,Mari:-) Coveret var kjempefint og stod jo skikkelig i stil med bloggen din:-) Gratulerer så mye til den heldige vinneren! Ha en fin Søndag Mari:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke sant, heretter skal jeg bare velge omslag som står i stil med bloggen ;) (eller kanskje ikke).

      Ønsker deg en solfylt søndag, Beathe.

      Slett
  2. herlig smakebit og bokomslag :)
    gu' så gøy at eg vant da ... tusen hjertelig :)
    ønsker deg en flotters helg videre

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var vel en fin måte å gå inn i denne søndagen på? :) Tusen takk og det samme til deg.

      Slett
  3. De här böckerna låter ju spännande. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er både småskummel og spennende innimellom :)

      Slett
  4. Takk for underfundig smakebit, likte utdraget ditt - det var litt utenom det vanlige : )) Enig med farger og stil i bokcoverer - nicey : )

    Gratulerer som vinner av giveaway, Mary-Anne : )

    Ha en finfin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, dez! Ja, det følte jeg også. Ekle illevarslende biller er det visst tror jeg.

      Slett
  5. En flott smakebit fra bøker jeg ble nysgjerrig på!
    Og siden lilla og rosa er mine favorittfarger - også enig med hvor godt coveret matchet bloggen :-)
    Ønsker deg en riktig fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at jeg kunne pirre nysgjerrigheten din litt, Astrid Terese :)

      Slett
  6. Hei!
    Likte smakebiten kjempegodt- også passet den så bra til innlegget jeg hadde på "bloggen om alt det andre" i går: der møtte jeg en kar som ikke ville si hvem han var ;o) Nyt dagen!
    Forresten: jeg manner meg opp, og har funnet fram ei engelsk-norsk ordbok som ikke har vært i bruk på ca tjue år...

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi, så bra Berit. Du skal se du blir en kløpper i engelsk på no-time ;)

      Slett
  7. Det var en spennende smakebit. Ha en fin dag videre. :)

    SvarSlett
  8. Denne så spennende ut. Må sjekke opp serien :) Takk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, gjør det, Caz. Jeg liker den godt :)

      Slett
  9. Creepy smakebit. I hvertfall for en som ikke er overvettes glad i insekter.

    Stilig med et cover som matcher bloggen, da. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er ikke jeg heller, så æsj, sier jeg. Jeg håper inderlig ikke hun treffer på flere av disse skapningene.

      Slett
  10. Spennende og interessant smakebit! :) Jeg er ikke glad i inksekter, men kanskje jeg klarer å lese boken like vel~ Fint omslag på boken, og ha en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Fokuset i historien er heldigvis ikke så mye på biller ;)

      Slett
  11. Gøy med matchende farger :-) Og imponerende at du klarer å lese på iPhone! Synes det blir så lite og knuslete jeg...

    SvarSlett
    Svar
    1. Det går greit, men det er ikke så ofte jeg gjør det. Derfor går det tregt med boken, dessverre.

      Slett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.