RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

lørdag 6. juli 2013

En smakebit i sommernatten

Jeg har vært på kanotur og natt til søndag var det fest, så her er et par smakebiter fra min aften samt en fra boken jeg leser nå, som er "Den hvite dronningen" av Philippa Gregory.

Grilling, bålkos og allsang etter en lang dag med padling.

Den lokale brua by night. Den pusses opp, derfor har den fått et slikt vakkert hvitt laken over seg.
Så er det tid for den litterære smakebiten. Jeg har reist tilbake i tiden og befinner meg i en urolig tid i England, historien er lagt til perioden hvor Rosekrigene herjet. Det er vår i 1471 og jeg får  vite hva som skjer sett gjennom øynene til dronning Elizabeth Woodville. 


"De stakk fars hode på en påle på Yorks port," minner George ham på. "Med en papirkrone på hodet. Vi burde plassere Warwicks hode på en påle ved London Brigde, og dele kroppen hans i fire og sende en del til hvert hjørne av kongedømme."
"Litt av en plan du har for din svigerfar," bemerker jeg. "Vil det ikke plage din hustru at du stykker opp faren hennes på den måten? Og forresten, har ikke du sverget på å elske og ære ham?"

"Warwick skal gravlegges med respekt av familien sin ved Bisham Abbey," beslutter Edward. "Vi er ikke villmenn. Vi går ikke til krig mot lik."

Har du lest noe fra denne tidsperioden? 

Svensk, dansk, finsk eller norsk blogger? Alle er velkomne til å delta(eller bare lese om man heller vil det) på denne ukentlige bloggutfordringen . Oppdag spennende bøker og finn nye bloggfavoritter.

Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?
  • Skriv et innlegg på din blogg hvor deler noen valgfrie setninger fra en bok eller noe som er relatert til bøkenes verden. Vennligst ingen spoilere. Legger du inn linken til ditt innlegg i linkefunksjonen her får du besøk av andre "En smakebit på søndag"-deltakere/lesere.
  • Du behøver ikke å følge noen fast formel på innleggene dine, her er det bare å slå seg løs :) 
  • Twitrer du postene dine så kan du gjerne bruke samme hastag som meg: #smakebit.
  • Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.



(Submissions close in 17h 15m)
Link tool by inlinkz.com




11 kommentarer:

  1. Så trivelig. Og ja den boka har jeg også liggende...:)

    SvarSlett
  2. Det ser ju jättemysigt ut :)

    SvarSlett
  3. Dette så kjempekoselig ut! Og boken har jeg også liggende på vent.... Ha en fin søndag,Mari!

    SvarSlett
  4. Så koselig med padling og fest etterpå!
    Philippa Gregory ser jeg frem til å lese, "The Other Boleyn Girl" står klar i bokhyllen :)

    SvarSlett
  5. Den hvite drønningen ja, akkurat den har jeg ikke lest av henne, men jeg har elsket andre bøker som f.eks. The other Bolelyn girl!

    SvarSlett
  6. Hej, ser jätte mysigt ut! Det är första gången som jag deltar, kul grej! Ser fram mot stycket ur Gregoryboken som jag inte har läst, ännu. :)

    SvarSlett
  7. For en flott sommeraktivitet, padlet med barnas turlag før. Har ikke lest boken du leser :)

    SvarSlett
  8. Jøje meg! Det var da voldsomt!!!

    SvarSlett
  9. Åhh.. den turen sin s skikkelig kos ut :)
    Håper du får en fin fin sommer :D

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.