RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 26. april 2015

The Storyspinner - En smakebit på søndag


Kanskje får du assosiasjoner til The Hunger Games når du ser bokomslaget til The Storyspinner av Becky Wallace?


The Storyspinner er ikke en dystopi slik som The Hunger Games, det er en fantasyroman. Felles for begge bøkene er en ung heltinne, som er en viktig brikke for spill om makt og beskyttelse. Fortellingen formidles gjennom seks ulike karakterer, tre tilhørende hvert sitt hendelsesforløp. Jeg avslører ikke stort når jeg skriver ned min antakelse om at disse personenes stier nok vil møtes i et kryss. Her er en liten smakebit:

“I don’t know yet,” Jacaré’s voice crackled with frustration. “Why don’t you tell me what I should do?” “This is your mission.” “I’m tired of coming up with the answers.” Tex smirked. “Welcome to the world of command.”

Nyt denne siste aprilsøndagen i året 2015!


Hvorfor delta i "En smakebit på søndag"?
Gi flere muligheten til å oppdage din blogg. Du får en anledning til å oppdage nye bøker og bli kjent med spennende bokblogger/bokbloggere.


Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?

1.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.

Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.










Om bloggeren
Mari jobber til daglig på kontor i et elektrikerfirma, i tillegg er hun redaktør/prosjektleder for NUBB.nu - nettsted som arbeider med formidling av nordisk ungdomslitteratur. Hun driver Bokblogger.no, der finner du en oversikt over de fleste norske bokblogger

og hun står bak den prisbelønnende nettsiden Sikring av barn i bil.



27 kommentarer:

  1. Det er endel slike bøker der du kan forutsi historielinjen rett og slet fordi du har lest så mange bøker før :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er det, men her var det også noen overraskelser. Herlig! Forstår ikke helt hvorfor jeg ikke så det komme, da det ble avslørt var det jo klart at det hadde ligget der for meg å tenke meg fram til. Det klarte jeg ikke. Men enkelte ting er forutsigbart. Uansett så vil jeg si at leseropplevelsen er bra så langt, selv om det er småting som jeg ikke er like begeistret for.

      Slett
  2. Noen ganger liker jeg at man kan ane hvor de ender opp- da er veien fram like viktig som karakterene og de andre sidene ved historien. Andre ganger, i andre bøker, blir det forutsigbare bare til irritasjon og ergrelse... Ikke bestandig lett å tilfredsstille en bokorm ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Her gjør det ikke så mye, veien er interessant nok den ;) Ellers så er jeg også helt enig i det du skriver.

      Slett
  3. Låter intressant. Jag gillar fantasy men är inte speciellt förtjust i dystopier. Så, kanske är det här något för mig ;) Tack för smakbiten.

    SvarSlett
    Svar
    1. Her er det bare coveret så langt som kan minne om en dystopi som mange av oss kjenner. Dette er fantasy, så prøv den om du blir fristet :)

      Slett
  4. Tack för smakebiten, ska jag nog kolla upp.

    SvarSlett
  5. Takk for smakebiten. Denne har leg lagt til på leselisten på Goodreads, for den virker som noe jeg kan like!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så langt er den ikke unik, men det er underholdende og det er ikke feil det heller. Det kommer jo litt an på hva man er ute etter i øyeblikket :)

      Slett
  6. Tack för smakbiten. Får nog ta och kolla upp denna lite närmare, den låter intressant. ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at det var en bok som gjorde deg litt nysgjerrig :)

      Slett
  7. Tack för smakbiten. Bilden gav verkligen associationer till Katniss!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var det første som slo meg da jeg så coveret :)

      Slett
  8. Tänkte också Katniss när jag såg omslaget. :) Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  9. Riktigt bra smakebit!!! Omslaget - nja, som en B-Kattnis. :)

    SvarSlett
  10. Takk for smakebit! Håpar søndagen din har vore strålande :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Søndagen har ikke vært så verst den ;)

      Slett
  11. Dette er en av bøkene jeg har veldig lyst til å lese etterhvert. Den virker veldig spennende :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er veldig spent på hva som skjer videre her, selv om jeg ikke føler at jeg leser noe som akkurat revolusjonere fantasysjangeren er det god underholdning.

      Slett
  12. Du må google "Harastølen +BT" og sjå ein kjempefin kortdokumentar om Harastølen. Då tippar eg du vert endå meir nysgjerrig :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skal jeg gjøre, Aina :) Tusen takk for tipset!

      Slett
  13. Takk for smakebiten=) Nok en bok som jeg må sjekke ut=)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.